Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-04, 18:02   #4
Dewon
Registered User

Dewons avatar

Reg.datum: Sep 2012
Rygg, axlar och biceps 4/11 - 2013

Cable rows - 10-15x5
Inkluderar uppvärmning i dem där 5 setten, var ett fan av dessa men har på senaste tiden börjat tröttna på dom.. Vikten var på maskin, gick inte högt alls i vikt utan såg hela övningen som en uppvärmning.
Shoulderpress - 8-12x5
Inkluderar uppvärmningen, gick upp till 12,5kg som högst.. Som sagt så är jag betydligt svagare innan jag började med medicin då jag tog 20-22,5kg hantlar då.
T-bar row 10-15x6
Började på 10kg, gick upp till 15kg, sen 25kg för några set och avslutade sista med 30kg. Kan ta mer vikt på denna och klämma ur mig 10 reps med bra form men jag har en bakgrund utav problem med nedre ryggen och är därför rädd om den. Detta är min stora övning då jag verkligen känner den i nedre ryggen och lats.
Lower back extension 8-12x3
Hade en rejäl pump i nedre rygg/lats från tidigare övning men jag körde några sets på back extension och höll i en 5kg platta för att verkligen köra slut på nedre ryggen specifikt.
Upright cable row 10-15x4
Aldrig gillat shrugs speciellt mycket då min nedre rygg krånglar lite när jag ska stabilisera kroppen när man står där med 25kg hantlar. Kanske är det min form som är dålig men föredrar denna på cables iallafall. Går inte allt för tungt på denna då slutet av rörelsen innefattar en ganska stor belastning på handlederna.
Barbell bicep curls 8-12x3
Satt mig ner och körde lite biceps i slutet, ingen bråttom med mina biceps just nu och jag har på senaste tiden fått början till bristningar så jag tar det lite lugnt, armarna har växt snabbt på sistone. Tog iallafall några set samt supersettade två sista med Hammer curls, körde bara 5kg på varje sida av curlstången och för Hammer curls var det 8-10kg vikter som gällde om jag ville få ut 8-12 reps.

Om någon undrar varför jag inte gör deadlifts är det för att.. jag helt enkelt inte vet hur man gör riktigt.. Har till 90% tränat ensam då jag kör på ett gym i stan och alla vänner kör ute i förorten, testade någon gång att köra deadlifts men känns bara fel i nedre ryggen, får väl ta och lära mig någon gång. Gällande axlar vill jag också lära mig fler övningar än axelpress, har tagit mig ganska långt med enbart axelpress tycker jag om jag kollar mina axlar men skulle vilja lära mig något för enbart delts också.

Testade den klassiska övning men har svårt att hålla balansen genom kroppen och axlarna även på låg vikt. :/ http://www.bodybuilding.com/exercise...ear-delt-raise

Helt okej pass i helhet, vilodag imorgon men ska nog försöka fixa bilder på dagsformen då när jag är opumpad. Nu blir det sprödbakad torsk och potatis till middag som blir mitt sista mål för dagen! =)

Senast redigerad av Dewon den 2013-11-04 klockan 18:07.
Dewon är inte uppkopplad   Svara med citat