Ryss som gymmar för styrka!
Ändringen:
Rubriken säger en hel del.
Jag är 16 år idag, fyller dock 17 i år.
Gymmat sen jag var 14 år, 2 år om några dagar.
Kommer kasta upp videos och bilder, ska försöka få denna dagbok så lättläst och rolig som möjligt.
Bomba med kommentarer och ge kritik mot allt dåligt jag gör, jag har i princip gjort denna dagbok för att lära mig nya saker. Fråga om det är något också, svarar på allt!
Har en ganska intressant bakgrund. Allt detta med träning började faktiskt på kampsportsmattan, jag började på MMA med en kompis till mig. Hade då en vikt på dryga 84-85kg, en längd på ~171 och åldern var väl tidiga 14 år.
Jag som överviktig och ung orkade inte kramas eller slåss mot dessa bjässar som jag då tyckte att dom var, därför la jag ner kampsports karriären och ville börja gymma för ett hälsosammare och nyttigare liv. Något jag inte ångrar idag!
Med skönt fläsk hängandes trampade jag in på gymmet, och redan efter första veckan tog jag reda på att kosten var allt för viktnedgång.
Deffen/dieten började, utan mycket kunskap, men med en jävla massa vilja. Gick ner dryga 15 kilogram på en tid som jag inte kommer ihåg. Under tiden lärde jag mig saker om kost och mycket om gym i allmänhet.
Här kommer mina stats, har inte så mycket att säga om dom.
Bänkpress: 120kg
Knäböj: 140kg
Marklyft: 180kg
Kroppsvikt: 79kg
|