Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-23, 22:11   #14366
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Full fart mot 2014

Då kör vi.
Jag kommer att köra PHAT i 12v från och med nu. Lite egenkomponerat givetvis, men samtidigt något nytt som jag inte kört förut. Kul o testa, kul som variation och jag tror det kan passa mig och min livssituation + de mål jag har.

Målet fram till årsskiftet nu är att öka varsamt i massa, förhoppningsvis lite kött och inte bara fett. Jag har en hel del fett redan nu som jag egentligen vill bli av med, men kan jag öka lite i styrka o massa, så kommer det också underlätta när jag ska skala av fettet. Jag vill sparka liv i metabolismen på allvar.

Samtidigt vill jag försöka köra lite konditionsaktiviteter, allt från raska vinterpromenader till lite löpning, kanske roddmaskin eller paddling. Får se vad jag hittar på, men kondition vill jag alltid träna på egna dagar.

Utöver detta har jag en hel del akut renovering. Just nu står jag utan min primära värmekälla till huset. För att få igång den måste jag renovera en hall. Jag behöver bygga en entrétrappa innan snön kommer och isolera vinden innan kylan kommer på allvar. Det innebär hårt arbete på min fritid.

Därav testar jag detta program.
Power day 1: Överkropp
Power day 2: Underkropp
Rest day: (kondition eller renovering)
Hypertrophy day 1: Rygg/Axlar
Hypertrophy day 2: Ben
Hypertrophy day 3: Bröst/Armar
Rest day: (kondition eller renovering)

Styrkedagarna ämnar att ge kroppen en skjuts framåt styrkemässigt, men inte jaga 1RM eller PBn eller rekord överlag. 3-5 reppare, kanske något slutset till fail. Jag tillåter mig själv att fuska här. Bälte, magnesium, kanske remmar eller vad som. Det ska vara tungt iaf.

Hypertrofidagarna är mer klassisk byggarträning, lite mer medel- till högrep och aningen striktare samt mer volym än vad jag normalt är van vid.

Detta är säkert inget optimerat program för en kroppsbyggare, inte heller för någon som vill tävla i styrkelyft. Inte heller för någon som vill bli en bra löpare. Men för någon som strävar mot att bli en medelmåtta till styrka/muskelvolym/kondition så är det värt o testa. Dessutom ges det tid för mig att få renovera klart nu innan vintern kommer.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat