Citat:
Ursprungligen postat av Babyface
Du verkar påläst baddi, sen jag börjat gymma har jag fått finnar som fan. Tröttnade och gick och fick roaccutan. Har ätit det i 2 månader (kuren är i 6) valde att hoppa av giftet och ta tag i kost och livsstil istället.
Du vet alltså att det är vad man äter som påverkar finnar? Dricker whey på morgonen till gröten, efter och före träning blir det whey/gainer. Äter även kvarg varje dag.
Eaa bcaa och malto kanske är något för mig? Vad tycker du, var det inte bra att hoppa av giftet? Har lindrig/måttlig akne inte så farligt egentligen men man ville ha n snabb lösniing med roa
|
Ja, det man äter kan med all sannolikhet påverka acne.
T ex:
Whey protein precipitating moderate to severe acne flares in 5 teenaged athletes.
"...All 5 patients had poor response to acne treatment regimens of oral antibiotics, topical retinoids, and benzoyl peroxide. Lesions fully cleared in 4 patients after discontinuation of whey protein supplementation, but 1 patient's acne flared after reinitiation of the whey protein supplement. Two patients did not immediately discontinue whey protein supplementation; 1 of them cleared after he discontinued whey protein during his second course of isotretinoin and 1 was lost to follow-up."
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22988649
Evidence for acne-promoting effects of milk and other insulinotropic dairy products.
"...Acne vulgaris, the most common skin disease of western civilization, has evolved to an epidemic affecting more than 85% of adolescents. Acne can be regarded as an indicator disease of exaggerated insulinotropic western nutrition. Especially milk and whey protein-based products contribute to elevations of postprandial insulin and basal insulin-like growth factor-I (IGF-I) plasma levels."
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21335995
Det jag hade provat först är följande:
*Bort med vassle/gainer (finns andra proteinsorter också för övrigt)
*Bort med maltodextrin.
*Drick inte mjölk
Om det fungerar, bra. Annars får du kanske göra mer drastiska åtgärder.