Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-22, 06:54   #2
J3T69
Registered User

Reg.datum: Sep 2012
Citat:
Ursprungligen postat av sashatasha Visa inlägg
Hej! Jo jag har läst runt lite här och det är nästan så man mår lite dåligt. Många verkar extremt diciplinerade, tränar och sköter kosten exemplariskt. Är ni robotar? Hehe. Snackar givetvis om er som deffar osv. Jag beundrar er både fysiska och mentala styrka och kämparglöd... Säg mig, vad är det som motiverar er att hålla detta år ut och år in?

Hursom helst, ni som kör sträng diet har ni onyttiga saker hemma? Bor ni hemma eller kanske ensamma? Tyckte det var svårt när mina syskon köpte hem massa onyttigt hela tiden och min familj i allmänhet köpte massa fet husman.

Det måste nog vara 100% enklare när man är en "fattig student" då det inte är frågan om vad man är sugen på utan man utgår från sin budget. Och även ni som måste betala för er själva i allmänhet.
Vet du vad du vill och hur du skall nå dit är det bara att ge sig f-n på att ta sig dit.
Jag gjorde det så att jag inget godis hade hemma för så fort det finns hemma och ett litet sötsug smyger sig på kan det ibland vara svårt att stå emot.
Däremot om du räknar dina kalorier och ligger på ett underskott och har så att säga"lite kalorier till övers"så klart att du kan unna dig en cocosboll eller 2 ibland
Tänk på ditt mål och tala gärna om det för din familj/vänner eller dylikt att du skall eller kommer att gå på en diet.
Sen klart att nåt sött måste man ju kunna unna sig då och då.En chokladkaka
nån gång gör dig inte fet men en sallad gö dig heller inte smal
Håll dig till din plan och fokusera på målet så är det faktiskt lättare än man tror
Lycka till nu!
J3T69 är inte uppkopplad   Svara med citat