Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-14, 20:36   #8
lejalle
Registered User

Reg.datum: Jan 2013
Jahapp, dagens pass, andra gången på första passet så att säga:

Bänk, 85x9, 77,5x9, 70x11
Milpress, 55, 3x5 + några pushpressar
Tricest, 42 x8,7,6
Körde dessutom 4x10 flyes på lätt vikt som avslutning. Läste en del vettigt om just detta efter bänk för att få bättre genomblödning och återhämtning. Aldrig gjort övningen tidigare men det kändes rätt bra och det jag läste kändes vettigt så det fortsätter jag med, det är ju snabbt överstökat.
Bänken kändes bra! Axelpressen tung. Reppade förut på 70kg men nu när jag lägger den direkt efter bänken är det inte riktigt samma sak.. Lite trist eftersom det var min "bästa gren".
Reppade på 10kg mer i triccen förut också men inte heller det efter bänk och press så där är det också mycket tyngre än förut. Nåja, bara att anpassa vikterna och köra på!

Ser fram emot fredagens böj! Får se hur det går, jag känner fortfarande av ljumskproblemen jag haft efter knäböjandet och som tvingade ner mig viktmässigt på den övningen. Det var faktiskt länge sen jag knäböjde känns det som, lite konstig känsla efter att ha ägnat 1,5 år åt att böja 3 gånger i veckan. Känner mig lite som en kärring varje gång jag tränar ett pass utan att det inleds med knäböj..
lejalle är inte uppkopplad   Svara med citat