Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-27, 10:07   #16
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Reg.datum: Dec 2007
"”Fram med gratis toapapper NU”

Det är svårt att tänka sig ett (lagligt) beteende som skulle vara MINDRE socialt accepterat än att bara låta sin avföring pågå utan att göra sitt yttersta för att dölja den. Tänk er om alla skulle gå runt i bajsbrunfläckiga jeans och obekymrat lämna spår på parkbänkar och vita designsoffor. Det vore en värld där den som ville resa i kollektivtrafiken, eller bara sitta ner i vårdcentralens väntrum, alltid var tvungen att dubbelkolla att sätet inte var nedbajsat. Reaktionerna hade knappast låtit vänta på sig.

För att upprätthålla ett trevligt och obajsigt status quo läggs ansvaret på den enskilda individen. Och att det är hen själv som ska fippla med papper i rumpan kan vi kanske inte komma runt. Men är det verkligen hen, ensam, som ska bära konstnaderna? Hen har trots allt inte valt att bajs ska sippra ur hens kroppshål, ändå ska hens ekonomi belastas varje månad. Och då har vi inte ens närmat oss kostnaderna hen får bära om hen dessutom måste medicineras – eller sjukskrivas – för orolig mage..."

Jag vet att detta är barnsligt och ni får ursäkta mig men jag tycker faktiskt inte att ämnet låg på någon vidare hög nivå till att börja med. Dessutom tycker jag att det är ännu barnsligare att göra det till någon sorts könskamp, det är bättre att fokusera på viktigare jämlikhetsfrågor än sådant trams.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat