Citat:
Ursprungligen postat av gratefuldead
Jo det är sant. Men problemet för mig är att jag inte hinner äta tillräckligt innan konditionsträning - ur blodsockersynpunkt. En måltid innan är för lite, kommer bara få lågt blodsocker om jag kör kondition då. Måste även vänta någon timme för insulinnivån att hamna lägre. Lite krångligt, eller, för krångligt för att jag ska orka 
|
Haha, ok då. Det är en bra anledning :p
Citat:
Ursprungligen postat av gratefuldead
En till grej jag tänkt på länge, jag måste börja ge mig själv mer beröm för det jag gör och helt enkelt uppskatta den styrka och fysik jag redan har. Har tyvärr komplex för min storlek och styrka - tycker jag är skitliten och grymt klen, fastän vikterna kanske inte är allt för dåliga ändå. Det är ett problem jag måste jobba med, att kunna känna mig nöjd i vilket fall, tror jag skulle tjäna på det i längden. Annars blir man aldrig nöjd, hur stor, stark eller snygg man än är.
Har tyvärr det problemet att jag är alltför självkritisk och har svårt att känna mig nöjd med mig själv eller med det jag gör, finns alltid saker att förbättra och förfina innan man når något som helst läge som känns "bra" liksom.
I grund och botten tror jag mycket av det handlar om att jag känner mig sämre pga. min diabetes, att jag måste försöka väga upp på annat/andra sätt typ. Trist men så är det nog.
Thoughts. Typ.
|
Det är klokt ibland tycker jag, att bara stanna upp och fundera lite kritiskt mot sina egna tankar. Speciellt dom negativa om en själv, som vi alla har. Man kan alltid bli bättre! Men det hindrar ju inte att man kan känna sig nöjd med vad man har. Det är så jag tänker nu för tiden iaf. Men det tog nog ett tag att komma fram till den insikten, hehe.
Ptja, din diabetes är ju något du har, det är en del av dig, men det gör dig ju varken bättre eller sämre än någon annan. Låt dig inte bli definierad av en sjukdom du bär på! Man är inte sin sjukdom, du är ffs gratefuldead
Personligen blir jag imponerad av dem som har en sjukdom och måste handskas med den dagligen, min sambo har det ju också. Det är ett fan så mycket krångligare liv än det jag har. Så, egentligen, ur mitt perspektiv gör din diabetes dig till bättre, för du får kämpa och jobba mer betydligt mer än andra.
__
HEELT annan sak, hur går snusfriheten?