Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-14, 13:19   #12005
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Har lyckats nu så att enheterna har separat WiFi mot internet och dessutom direktkoppling mellan sig. Förutom att tilldela statiska IP-adresser behövde bara "dela internet" från värddatorns WiFi (trots att inte recievern får Internet från laptopen; men det behövde tydligen göras ändå för att det inte skulle bli en konflikt mellan nätverkskorten). Mitt ESET tycker att media recievern gör en ARP-förgiftningsattack så fort den skickar data men eftersom jag når enhetens mappar osv så bryr jag mig inte (om det nu inte liggar bakom andra problem...).

Problem: Kan fortfarande inte ladda ner torrents direkt till nätverkshårddisken på media recievern eftersom den tappar anslutningen helt random (inte så att jag märker det, men tydligen händer det ändå eftersom torrent-klienten helt plötsligt kommer med ett meddelande om att den inte hittar sökvägen för nerladdningsplatsen). Eftersom kabelöverföringen bara är 2-5 Mb/s hade det varit smidigt om man kunde ladda ner stora filmer etc direkt till nätverkshårddisken, istället för att först dra ner dem till laptopen och sedan skicka över till nätverkshårddisken.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.

Senast redigerad av Sheogorath den 2013-07-14 klockan 13:21.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat