Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-04, 16:50   #2
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Sorry men orkar inte läsa all den texten med min deffhjärna. Men efter att ha skummat igenom och sett dina bilder så tror jag du behöver en bra plan. Steg ett är att gå ner till en bättre form, behöver inte vara extremt men få bort det mesta av fläsket. Därefter tror jag du behöver lägga upp en plan med kosten. Jag är som dig och älskar mat, jag går upp för fort när jag äter fritt så min egen plan är att fortsätta räkna kalorier den kommande bulken. Får man bara in vanan är det inte så trist och det går ju att äta väldigt god mat även på ett litet överskott på 200-300.

När det gäller utvecklingen av muskelmassa så är det väl samma problem som för alla andra som inte får resultat, träningen är kass helt enkelt. Dålig träning i kombination med att du fläskar på dig för fort och mest fortsätter lägga på dig fett.

Börja om från grunden, välja ett bra basprogram och satsa på att öka progressivt med lite mer vikt på övningarna varje vecka. Inte börja hatta runt och testa olika upplägg, övningar osv utan välja ett upplägg och FÖLJA det.

Jag tror att om du kan deffa ner dig till en okej form, få ordning på ett upplägg för kosten och träningen så kommer du hitta gnistan igen, och tycka att det är kul att börja träna när du ökar i styrka och när du inte är för tjock för att se dina framsteg.

Bara lite tankar.

ps, när det gäller att du inte går ner i vikt och lätt upp i vikt så gissar jag på att det helt enkelt är så att du inte har disciplinen att lyckas med detta, så sluta skylla på dina förmodade sjukdomar osv och skärp till dig istället ;-)

Med det sagt så ska du givetvis gå till läkaren om du är orolig för någon sjukdom, om inte annat för att släppa de tankarna.

Senast redigerad av Gober den 2013-07-04 klockan 16:52.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat