Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-15, 18:06   #8
Nutrid
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av tjing Visa inlägg
Du kanske har någon slags mild rebound hypoglycemia? D v s att ditt blodglukos sjunker lite mer än andras ett tag efter en måltid? Om du inte känner något nuförtiden åt det håller så är ditt värde normalt och det är inget att bry sig om.
Ja det är något sådant jag misstänker.

Kan det bero på "för bra insulinkänslighet" vilket jag har läst om tidigare? Alltså att det ger en effekt ungefär som en person som de facto utsöndrar för mycket insulin medan det egentligen handlar om att receptorerna istället svarar väldigt "bra"?

Däckar rätt ofta efter middagarna men det är ofta stora volymer som satan på maten kan tilläggas. Det handlar alltså inte längre om att jag får de symptomen jag nämnde tidigare. Kan fasta i princip tills jag dör av hunger (sett till blodsockret).

Citat:
SHBG är sexual-hormonbindande globulin; ett protein i blodet som binder fritt testosteron så att det inte ska kunna verka på kroppens vävnader ohämmat och brytas ner. Ditt värde ligger bra. Ett lägre SHBG höjer fritt testosteron, men är också kopplat till mer ohälsa. Ett högre är kopplat till bättre hälsa och en förmodligen mer allround-tränad person.

Din testo/SHBG-kvot är helt normal.
Då bör ju alltså dock inte heller ett högt SHBG värde vara att föredra då det lär påverka muskelökningar samt de positiva effekterna ett bra testo värde kan ha som ökad sexlust mm?

Senast redigerad av Nutrid den 2013-06-15 klockan 18:07.
Nutrid är inte uppkopplad   Svara med citat