Citat:
Ursprungligen postat av Balladbird
Alright. Grejen är den att hon knappast äter i närheten av hennes kaloribehov ens. Hon äter framförallt oregelbundet, hon har redan problem med aptiten, och hon äter väldigt små mängder. Hon har tidigare varit på cambridgediet och säger att hon tappade många kilon, men jag har aldrig varit mycket för dieter som jag uppfattar som "onormala".
Har du några tankar på hur det kommer sig att hon är överviktig trots att hon inte vräker i sig mat? Kan det vara att kroppen lagrar fett pga. mild svälteffekt eller är jag helt ute och cyklar?
Hon har som sagt fettvävsreumatism och några andra kroniska sjukdomar som påverkar vikten, men svårt att veta exakt vilka siffror det rör sig om.
|
Som KG skrev: Hon går upp i vikt om hon äter mer kalorier än hon gör av med. Man behöver inte "vräka i sig" för att få i sig mer kalorier än man förbrukar, särskilt inte om man har en stillasittande livsstil. Sen tror jag varken du eller någon annan än henne själv kan ha koll på exakt allting som åker in i munnen under dygnets 24h.