Moodi ska bli stark och rippad som fan!
Fört journal på flashback ett par månader, känns som att det är lika bra att föra journal här också!
Bakgrund
Tränat innebandy, fotboll och hockey under hela min uppväxt. Från typ 10-22 bast, la av med hockeyn och fotbollen när jag började gymnasiet pga flytt till annan ort och hade av främre korsbandet under en innebandy träning under försäsongen 2009. Opererade mig i typ februari 2010. Februari-mars 2011 var jag fullt rehabiliterad, alla tester visade likvärdig styrka och stabilitet i det skadade knä (på gränsen till starkare i det opererade knät) och efter ett par innebandy träningar var det dags för innebandymatch med b-laget. Typ 3:e bytet vrider jag knät och några dagar senare fick jag svar på magnetröntgen, sönder sliten inre menisk på samma knä. Opererade bort 2/3 av inre menisken, efter det la jag ner all form utav bollsport. Insåg att det är för påfrästande på kroppen!
Tränat från och till sedan sommaren 2011. Men de senaste 6 månaderna har jag tränat seriöst, med bra kost (om än rätt onöttigt till och från ett par månader). Vägde som mest 102,5kg i vintras!
Har under de 2 1/2 senaste månaderna legat på 500-1000kcal underskott och gått ner från 99kg till 91,6kg. Målet är väl att i slutet av sommaren ligga runt 86-87kg!
Stats
25 år
186,5kg
91,6kg
Knäböj 150kg
Marklyft 175kg
Bänkpress 112,5kg
Militärpress 5x5 65kg
Skivstångsrodd 5x5 82,5kg
Chins 12 strikta, maxade senaste för typ 1 1/2 månader sedan.
Träningsupplägg
Kör 3-1-3, pull-push-leg-vila repeat.
3 pass med tunga basövningar med lågreps och fokus på styrka, 3 pass med lättare basövningar (eller inga marklyft/böj/bänkpressar) med fokus på teknik, pump och kontakt.
|