Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-18, 22:21   #32548
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
heh, jag fick på tafsen faktiskt då jag undrade lite varför en person satt här på sin egen födelsedag i diskussioner som uppenbarligen retade upp människan och sänkte humör och energinivåer... å när jag råkade påpeka det så fick jag mest på pälsen för att jag inte skulle lägga näsan i blöt, hoho. Jag tyckte mest bara att man förtjänar att va glad på sin födelsedag, inte bli aggro.

Internet är bara internet, men diskussioner som man mår dåligt av eller ämnen som man mår dåligt av, ska man kanske ha lite koll på om man redan befinner sig i en fas där man mår lite dåligt/har gråten nära till hands osv.. å syftar inte på dig WF, utan rent allmänt. När jag mår som sämst av olika anledningar så avskärmar jag sådant som får mig att må ännu sämre (självbevarelsedrift?) och försöker hitta sådant som får mig att må bättre. Jag betvivlar att diskussioner där man blir arg/ledsen/bitter etc bidrar till ens välmående i det läget.

På samma sätt, när jag mår som sämst som singel/ensam, känner mig övergiven osv, då avskrämar jag mig från alla par som ska skryta om hur gullegull de har det (spel för galleriet måhända). En o annan facebookkontakt har rykt med ett spontanklick när jag fått nog av gullegullbilder i fel fas.

När man däremot mår på topp så är sådana diskussioner roligare, då tar man det inte lika hårt med mothugg och argument, pallar liksom mer. Så jag tycker okejs resonemang är applicerbart på en hel del vad gäller internetforum oavsett ämnen och intresseområden.

Journalen

Senast redigerad av shadowfire den 2013-05-18 klockan 22:23.
shadowfire är inte uppkopplad