Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-13, 21:28   #32139
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Vasstand Visa inlägg
Vad är det som skiljer betalsidor från vanliga sidor? Är det seriösare människor eller är det som vanligt fast för överklassen/folk med pengar?
Min erfarenhet är att folk som betalar >300 kr för en nätdatingtjänst vill få ut något av sin månad där. På en gratissite kan man liksom bara hänga, skita i att svara på mail, bara mysa runt... vilket många gör och vilket också resulterar i att som kille så får man svar på 1% av alla mail man skickar typ.. (därav mitt inlägg om flirtfunktionen, efter man mailat 50 mail och fått 3 svar för att bilderna inte dög så är flirtfunktionen plötsligt smidig).

På en betalsite är folk hungrigare, där vill man verkligen få ut IRL-träffar med vettiga människor, så det går kortare tid mellan mailen, färre mail innan förslag om att ses och i min värld är det seriösare träffar också. Lite mindre skam- och sexförslag, lite mer seriositet.

Tyvärr så när det kostar pengar för att träffa en partner så blir folk snåla, så många hänger på betalsiterna utan att betala.. å många hänger på gratissiterna vid sidan om istället... men då kommer ju nackdelarna med gratissiterna och så börjar visan om,..

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad