Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-09, 10:55   #1
Kotten2
Registered User

Reg.datum: Dec 2008
Kan jag äta hur mycket som helst?

Jag vet om att jag har ett stört förhållande till mat. Jag har gått i olika behandlingar i 15 år nu men blir inte normal.

Jag är 158 cm lång och har det senaste nio månaderna ökat från ca 40 kg till 46 kg. Nu springer jag mellan 6-7 km varje morgon men motionerar inget utöver det. men min vardag är inte helst stillasittande.

Jag lever på Rågkusar, Kavli mildost, kokta ägg, tomat, gurka, grönt te och äpplen. Äter inget utöver detta. Men jag äter väldigt mycket och det min fråga handlar om.

Jag äter mellan 2500 och 3000 kcal om dagen (och jag räknar inte fel, är expert på kalorier efter 16 år med ätstörningar). Jag äter ca 70 procent av mitt intag mellan 20-22 på kvällen och då äter jag förutom mackor minst 1 kg äpplen, ibland närmare 1,5 kg.. De senaste dagarna har jag varit ännu mera inaktiv, ätit lite mera under dagen utan att minska på något på kvällen. Jag har dessutom på natten vaknat och ätit ytterligare 500 g äpplen.. Men det händer ingenting på vågen.. Jag ökar inte i vikt och undrar varför? tar inte min kropp upp maten? Tycker inte ni att det verkar underligt?
Kotten2 är inte uppkopplad   Svara med citat