Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-07, 08:09   #14
Minimjölk
Registered User

Minimjölks avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Trist minimjölk, men detta låter tveksamt: "Det som även framkom är att Swedbank sedan 2013 valt att helt plocka bort utdelning på fonder i kapitalförsäkring och ISK."

Var hittar du den informationen?

"Utdelning från investeringsfond återinvesteras i
försäkringen. Utdelning, ränta m m från finansiella
instrument i depån placeras på Kontot.
Med fond avses svensk eller utländsk värdepappersfond, svensk eller utländsk specialfond samt
annan utländsk fond som Swedbank Försäkring vid
var tid tillhandahåller för placering i försäkringen."

ja, detta är minst sagt trist, informationen kring det här med utdelningen i fonder fick jag över telefonbanken under gårdagen och de sade at tdet var nytt både för ISK och kapitalförsäkring från 2013. Dock hittar jag precis som du ingenting om detta på nätet. Å andra sidan hittade jag inte hårdfakta kring vilka avgifter de har kring deras olika tjänster heller.

tex står det väldigt flummigt gällande vilka avgifter de eventuellt bemödar at tta sig vid insättninagr, uttag eller avslut av en kapitalförsäkring.

precis som du är inne på så handlar det mest om individen. Å andra sidan är det upp till Swedbank att anställa vettig personal. Jag har under mina år avverkat 4-5 olika rådgivare och det är väl egentligen bara den första som höll måttet men då hade jag å andra sidan väldigt begränsat med pengar och låga krav, hon var i alla fall trevlig och kändes genuin.

Tyvärr för min del så är det inte bara bemötandet av personen utan även alla dessa "dolda" avgifter som de hymlar om samt allmänt strul med deras rutiner. Jag vill inte vara den del som göder detta falska beteende. hade de varit öppna med att de har följande kostnader rakt upp och ned då hade jag lättare kunnat acceptera det men nu handlar irritationen om att jag återigen känner mig lurad av banken för att de glömt eller undviket samt kommit med råd som direkt är kontraproduktiva för min egna ekonomi medan de själva skrattar och tjänar pengar.