Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-26, 13:15   #3084
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Zoidy Visa inlägg
Jag undrar mest hur länge du ska ha på skygglapparna. Till och med du måste kunna se att miljön påverkas av vad vi gör. Vad exakt är det du inte tror på egentligen? Om det är att vi inte påverkar överhuvudtaget så vill jag väldigt gärna höra en naturlig förklaring på varför luften i många städer i Kina är så pass förorenad som den är, t.ex. Om det är att miljön kommer påverkas långvarigt världen över så vill jag ha en förklaring på varför man hela tiden mäter upp höjningar i medeltemperatur världen över, och varför mäter man upp en höjning av havsnivåerna världen över? Finns det helt naturliga förklaringar på det här som alla vetenskapsmän bara är för dumma för att komma på eller vad? Vad exakt är det du motsätter dig?

Alltså, man kan ha olika åsikter om hur man bör lösa problemen. Men att det finns problem är den vetenskapliga världen överens om.
Så klart miljön påverkas på många sätt. Smogen är ju i högsta grad synlig. Tvärtom har man ju sett att moln av rök (pga av dåliga eldar) gör att temperaturen höjs omedelbart. Man skulle på några veckor kunna, med liten ekonomisk insats, direkt kunna få mätbara resultat. Men det är tydligen inte lika sexigt som att höja skatter för bensin som inte ens gör att man använder mindre.
Samma forskare spådde att vi nu skulle ha heta, torra somrar och varma vintrar förklarar nu att kalla, våta somrar och kalla vintrar också beror på klimathotet.
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/n...mpar-klimathot

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad