Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
46ES8005 (2012) är riktigt prisvärd @ 12K! Om du inte är finsmakare så kan du jävligt mycket roligare för de 10K du sparar mot att köpa senaste 46F8005. Ett exempel är ju Sonos PlayBar! Den är för sin storlek riktigt schysst, och ihop med Sonos Sub är det en sjukt rolig kombo för de med ont om plats/noll intresse för stora högtalare. Var det nåt speciellt med PlayBar du undrade?
Edit: Ja, att Samsung "är bra grejer" är definitivt inte allmängiltigt. Men deras ES8005 är med dagens priser ett bra köp för de flesta! Speciellt i 46 tum där man borde slippa modellens akilleshäl (=clouding). Det rekommenderas dock att googla efter optimala bildinställningar och sätta sig en timme eller två och leka lite bland inställningarna, då kan bilden bli riktigt fin. Men rakt ur kartongen är den ganska blå, med övermättade färger och massa "förbättrings"-tjohej påslaget.
Edit2: Sen visst, du kan få en Panasonic 50ST60Y, som är bättre i ett lite mörkare rum, för samma pris typ. Tittar du mest på TV under kvällar, eller har ett lite mörkare TV-rum (utan stora ljusinsläpp) som jag har, så får du 4 extra tum och aningen trevligare bild för samma pris.
|
Tack, i vårt fall har vi ett rum på 45 kvm som har mkt ljusinsläpp och då är LED > Plasma vad jag vet.
Angående Sonos playbar så undrar jag hur bra den är för film. Ville helst slippa subbas och sådant. Har idag en B&W anläggningen med M1 högtalare och vill slippa alla sladdar och hoppas att denna är ett ok alternativ. Är absolut ingen ljudnörd heller, utan vill ha en helt ok upplevelse helt enkelt.