Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-20, 11:33   #342
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Reg.datum: Dec 2009
Datum: 2013-04-20
Tid: en stund kring kvart över elva
Distans: ca 4,5 km
Snittid: Okänd

Kommentarer

Löpsäsongen inleddes med stil på alla slackers och stoners nationaldag. När solen skiner och vädret är förhållandevis varmt så kan man ju inte låta bli att bege sig ut en sväng. Det blev till att utforska mitt nya område. I likhet med förra året så är det först när löpskorna kommer fram som man lär sig hur området verkligen ser ut. Jag har bara en minuts jogging ner till Edsviken och där visade det sig finns en riktigt trevlig gångväg som följer vattnet. Lite kuperat så man får lite variation men inte så mycket att det blir direkt jobbigt.

Jag inledde, min vana trogen, med ett något för högt tempo. Jag fick sänka lite och när rytmen och känsla infann sig började jag smygöka. Det var bitvis riktigt bra driv och flåset var under kontroll men det var benen som klagade.
Jag var ganska stel och stum i framsida lår vilket hindrade mig något men det märktes mest i början och i uppförsbackarna. Det var en god inledning på säsongen och nu gäller det bara att försöka hålla igång. Minst en gång i veckan och gärna mer är målet.

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat