Det blev ingen träning igår utan jag fick stå i regnet och byta till sommardäck på bilen istället. Nej, det regnade inte när jag började...
Så idag slog jag till med ett långpass alldeles ensam. För att inte bli helt uttråkad så tog jag med musik för första gången. Och det kändes bra så det kommer jag nog köra med igen.
Själva löpningen kändes oxå bra. Fick bromsa ner mig första 3,5km innan jag kom fram till Bunketorp så jag skulle ha lite krafter kvar.
I motionsspåret var det ganska hårt underlag men nästan all is var borta på 2,5kilometers rundan. Vågade mig inte ut på de andra spåren så det fick bli 2varv på samma innan jag gav mig av mot Anneberg.
Där tog jag av mig mössa + handskar och tog även lite gel. Nästa "depå" skulle vara när jag passerade huset och där hade jag ställt ut en flaska med sportdryck. Klockan visade där på 20km och kroppen kändes fortfarande helt okej när jag sprang vidare.
Tidsbrist fick avgöra hur länge jag kunde springa idag så när jag närmade mig huset igen fick jag avbryta.
Totalt:
27,15km
2tim 39min
|