Citat:
Ursprungligen postat av tano
Ok så hela relationen började på distans? Kunde ni ses ofta? Jag kan känna att jag saknar henne redan när man inte ses på några dagar och då många månader utan att ses... Jag är även tveksam på vilken tillgång hon kommer att ha till internet så blir nog inget skype eller liknande. Men samtidigt det som inte dödar... kanske kan det finnas något positivt i att klara av en sådan grej?
Jag har lite smått börjat fundera om jag skulle spara semester och resa dit, men det är ju ett stort projekt och samtidigt är vi inte ihop ännu. Men kanske får man göra vissa chansningar här i livet, denna tror jag skulle kunna vara värt det.
|
Ja precis, började på distans. Vi träffades på festival, höll kontakten via sms i 2-3 månader och sedan blev vi tillsammans nästa gång vi träffades.
Vi träffades relativt ofta, men en gång varannan vecka var det som mest.
Jag kände att om det gick mer än 3 veckor så glömde man bort varandra lite, och man tappade kontakten och gnistan. Men det kanske är en högst personlig och individuell upplevelse, och du kanske står ut många fler veckor än så innan du tröttnar/glömmer etc.
Sen kanske det är så att om man vet hur länge det är, 6 månader i detta fallet, och man samtidigt vet att det bara är dessa 6 månaderna så blir det en annan sak. Som en engångsgrej. Och då blir det kanske lite lättare när man vet när det är slut.
För oss så var det ju nästan bara tur att det inte blev längre än 1 år.