Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-31, 11:46   #12
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Håller med Zumbi, tycker inte att dålig fokus och att man mår lite allmänt kass första veckan på diet behöver betyda att man gör katastrofalt fel. Jag börjar alltid med att köra riktigt hårt med stort underskott och lågt på kolhydrater första veckan för att få någon slags rejäl kickstart. Därefter justerar jag med lite mer kolhydrater och mer kalorier.

Dessutom vänjer man sig (iaf vad jag upplever) efter ca en vecka och kropp och knopp börjar kicka igång igen.

Angående upplägget vet jag inte vad det är för något, tycker att Bartolls upplägg brukar vara onödigt komplicerade och mycket hokus pokus med pulser hit och dit osv. Men jag gillar att hålla det enkelt, kanske därför jag ser ut som skit också
I mitt "katastrofalt fel" ingår att för fysiskt aktiva icke-diabetiker är nollande av kolhydrater vansinne. Det fyller ingen funktion som väger upp för nackdelarna: tappat vätsketryck och prestationsförmåga. LCHF är helt enkelt för tjockisar som inte vill träna. Eller personer som bryr sig mer om vad som står på vågen än om kroppens fördelning av muskler kontra fett.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.

Senast redigerad av Sheogorath den 2013-03-31 klockan 11:47.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat