Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-29, 13:54   #1
Gurragurk
Registered User

Gurragurks avatar

Reg.datum: Sep 2012
Gurras resa från knubbis till räka till hulk? (Gym och judo)

Hej och hå!
Som alla andra träningsglada så kände jag att det var dags för en journal. Följer många journaler så varför inte ha en själv?

Lite bakgrund om mig:
23 år (89:a)
177cm
80kg (startvikt 88.5, lägsta vikt innan senaste skadan i december var 78.1)

Klen som fan och lär vara det ganska länge till då jag troligvis kommer deffa i 3-4 månader till. Målvikten ligger för tillfället på ca 70kg men kommer troligvis inte vara nöjd där. Only time will tell.
Jag är som sagt en knubbis på väg till smalfet och därefter hulk :p

Jag pluggar för tillfället på komvux och siktar på att läsa till sjukgymnast VT 2014.

Utöver styrketräning så är jag tränare och coach i judo och spenderar 5 dagar i veckan nere i dojon. Den ligger i samma byggnad som gymmet och gymkortet får jag som ”lön” så it’s not a waste och kan vara riktigt roligt när ungarna sätter tekniken fint men som alla vet så kan ungar vara mentalt påfrestande (läs tålamods träning).
För er som bor i närheten kan jag tillägga att jag även har kort på Sportlife City (kanske fixar så jag kan träna på kardanvägen också) men tränar för tillfället nästan uteslutande på Älvhögsborg.

Jag är också ganska skadebenägen, jag bröt nyckelbenet i Maj 2012 och har därefter haft problem med axeln. Den har hoppat ur led 3 gånger, de 2 första gångerna (hände under judo träningen) tänkte jag inte på det och var på gymmet dagen efter (dum idé). Tredje gången hoppade den ur led när jag låg i soffan och sträckte på mig, PANG sa det och det var då jag insåg att det var dags att se efter skadorna.
Jag har kört rehab sedan början av Februari (sista skadan var 21:a December) och har långsamt börjat träna bänk och militärpress igen men väldigt lugnt… Tränade inget alls mellan jul och februari..

Eftersom jag hittade gymmet samtidigt som jag försökte gå ner i vikt så har inte min styrka utvecklats så mycket (gymmat sedan augusti 2012) så mina PBn är inte något att skryta med direkt.

Böj: 70kg
Mark: 80kg
Bänk: 50kg

På grund av skadorna och att jag alltid tränar själv (ingen passare) så har jag inte vågat mig på ett ordentligt maxningsförsök i bänken… Har heller aldrig kört ett ordentligt maxnings-pass i mark.

Den här journalen kommer innehålla mina gympass, några judopass om det är något särskilt som är värt att nämna samt allmänt gnäll om livet som 23åring som varit tvungen att flytta hem efter 7 år med egen lägenhet :p
Är sjuk just nu men passen kommer snart.

Tack för mig, see you soon

PS. ska försöka ta några bilder så ni ser hur degig min kropp är :p
DS.

Min resa kan följas i min Journal
Gurragurk är inte uppkopplad   Svara med citat