Citat:
Ursprungligen postat av Alvis
Detta handlar om energiresonemang, nyttigheten är ej relevant för kaloriräkningen. Jag föreslår att du även räknar det noggrant t.ex har sötmandel ca 610 kcal per 100g, alltså väldigt energitätt (nu vet jag inte hur mycket en näve är enligt dig, men bäst att räkna noggrant gällande så energitäta livsmedel, annars blir felmarginalen stor). Har du ingen köksvåg för att lätt se hur många gram det egentligen är?
Men ja, om du håller det intaget på 1300 kcal så kommer du att gå ned i vikt(ifall du räknar rätt). Kom ihåg att ha tålamod dock, om du räknar rätt bör du definitivt se resultat efter 2 veckor iaf, om inte tidigare.
|
Har två köksvågar hemma men den digitala har slut på batterier

måste köpa nya men kommer aldrig iväg till city för att kolla upp vad det är för batteri. Jag har beslutat mig för att sluta med nötterna, vill ju inte att det ska göra så mkt skillnad. Tips på vad man kan ha i kesellan/kvargen istället? Gärna ngt med tuggmotstånd så man får knapra.
Glömde svara på vikt o längd, är 164,5 cm och väger 65 kg. Har hållit på i 5 veckor nu, går ner ca 2 kg de första dagarna i veckan efter vägning och så poof läggs de på lagom tills veckovägningen igen. Började min resa den 18:e februari kan jag också tillägga...