Good Morning! En oväntad bra sömn inatt gjorde att väckarklocksignalen på mitt äpple inte kändes lika hemsk 05.30! Standard rutiner, upp äta och lägga sig och vila. Vakna, på med byggarklipp medan pwomix sjunker ner! Time to get f-n nasty!
Chest, Delts and Calves!
Uppåtlutande Hantelpress
16x10 20x10 32x10 41.6x10
46x8x17!
Nedåtlutande bänkpress i smith räknar lastad vikt
40x20 80x25 90x17 110x7
Plan bänkpress 2 sek stopp i botten
60x5 100x5 110x5 RP 110x3 RP 100x4 drop 60x10
Hexpress
14x10 14x12 14x15
Massaker i sittande technogym cablemaskin
Giantset, 3 rörelser. 3 vändor med vila, + drop sista set
Stående partiella sidolyft ss med sidolyft
20x30 30x25 34x20 drop till 6x12 samtliga set
Breda militärpressar med stång
20x8 30x10 40x8 40x8 30x10
Omvänd pecdeck ss med spider crawls
4 set, 40-25 reps i pecdecken
6 ways
2 set, 10 reps, 6kgs hantlar
Ett rätt bra pass på morgonen! Lite tom men så är de ju alltid numera.. Plan bänken var total kraftlös, inte konstigt nog, men fick till en bra känsla i bröstet. Lite förklaringar.
-
Hexpress är en övn där du trycker ihop hantlarna stenhårt mot varandra, spänner bröstet hela! tiden och gör en press upp och ner, extremt bra om man har problem känna bröstet, att t.e.x starta passet med.
-
Bröstmassakern (Se bild 1) Startade med att göra en slags pecdeck/flye rörelse med mittersta handtagen, fortsatte med mittersta handtagen och körde en rörelse neråt med upprätt kropp, typ som dips för pec minor, avslutade med att ta nedre handtagen, ställa mig upp och fokusera på övre bröst
-
Partiella sidolyft är som det låter, ta en tung hantel, nyp ut/swinga axel med i stort sett raka armar, kontinuerliga reps, slakta utsida, superseta med att göra hela lyft åt sidan med lättare hantel, game over
-
Breda militärpressar (Se bild 2) Första gången jag prövade denna idag faktiskt, utför en stående militärpress med händerna längst ut på stången, gå hela vägen ner till bröstet och nyp hela vägen upp, kändes grymt hemskt, dvs kommer fortsätta med denna
-
6 ways Ta ett par lätta hantlar och ta ut de sista som finns, lägger in en video för bättre förklaring (
http://www.youtube.com/watch?v=E-cCXkSi7IQ)
Bild 3 på trött grabb!
Nu avsluta helgens jobb...