Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Vaknade redan före 03 i natt och hade svårt att somna om. Låg och funderade vilken löprunda som passar Skuggan bäst. Jag har förstått att ridskolor är populära att passera
Om jag ska följa programmet så ska det bli ungefär 26km idag men eftersom jag ligger lite efter i träningen så är det snarare 23km. Formen får avgöra.
Tempot är oxå en sak som diskuterats då Skuggan som inte springer lika långt tycker vi är för långsamma...
|
hahahha!
Ja jag fick lite o bita i idag när tempot höjdes, men det gick bra ändå att hänga med utom just där vid 12an.. huga.
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Är riktigt nöjd med dagens långpass!
Vädret var underbart och även denna gång hade jag förmånen att ha sällskap hela rundan.
Planerade rundan ganska bra för min egen del iallafall. Passerade huset vid 11 & 17km så då passade vi på att dricka sportdryck.
Några backar blir det ju alltid på en så här lång runda men det var inget som hindrade tempot.
Peter hade ju ett önskemål om att öka tempot lite och det gick väldigt bra. Det blev 12sekunder snabbare per kilometer i genomsnitt så det landade på 5:57 tempo.
Vid 18-19km idag så kändes benen piggare än vid förra helgen och det var verkligen positivt.
Dock sprang vi inte mer än 23,1km då jag hade en tid att passa. Att öka med 2km är lagom så det är inget som stör mig så mycket.
Totalt var vi ute i 2tim17min
Snittpuls kring 150
|
Då såg helt obehindrad ut efter 17 då jag droppade av, "lagom uppvärmning" typ. Bådar gott detta, bra pass!