Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-28, 22:54   #5
baguette
Registered User

Reg.datum: Feb 2013
Tack för peppen! Om det är samma väder som 2012 tror jag inte att jag kommer springa, då får det bli en annan mara.

Jag går ut hårt här i journalen med ett par dagars skidåkning och chokladdiet. Veckans första pass blev inte av förrän idag och det kommer bli ganska intensivt om jag ska hinna med alla pass nu.

Började med 4*4 min-intervaller med 2 min aktiv vila (dödsångest varje gång). Därefter blev det ett hyfsat snabbt överkroppspass.

Chins, 4, 4, 4, 4, 5, 5.
Latsdrag, 9, 8, 8, 7 på sjuans vikt som jag inte har en aning om hur tungt det är.
Stångrodd, körde 5 set på mellan 8-12 reps. Minns dock inte exakt vilken vikt jag körde på.
Militärpress, 5 set.
Bänkpress, 5 set.
Rygglyft i belly/back, 3*15 med 10 kg.

Allt som allt kändes det bra. Intervallerna kändes ovanligt sega, men jag kämpade mig igenom dem. Pannbensbygge!
Styrketräningen fick bli en snabbvariant då jag insåg att jag inte hade så mycket tid på mig, då ligger prio alltid på baksidan där jag lätt får ont. Körde lägre reps på chinsen för att kunna öka totalen, kändes bra. Jag testade med ett nytt grepp i latsen som gav riktigt bra kontakt, och hittade även bra kontakt i rodden som jag annars har svårt med. Det enda jag inte är nöjd med är mitt minne, måste börja skriva ner var jag kör för vikter och reps.
baguette är inte uppkopplad   Svara med citat