App för att räkna kalorier?
Hej!
Jag har laddat ner en app på min telefon där man kan skriva in nuvarande vikt, vad som är ens målvikt, hur lång man är osv. Man kan välja viktnedgång, behålla nuvarande vikt eller viktuppgång. Då räknar den ut hur många kalorier som är lagom per dag. Så varje gång man äter kan man lägga till det samt varje gång man motionerar/tränar lägger man till hur många kalorier man gjort av med.
Är det någon mer som använder något liknande? Det stod att jag skulle gå ner 1 kg per vecka, imorgon har det gått en vecka o jag har tappat betydligt mer än så.
Det står att jag bör äta 1305 kalorier per dag, men jag kommer efter träning i BÄSTA fall upp till 700. Oftast ligger det på 200 o ibland till har jag - till o med. Någon med samma "problem"?
Äter frukost. Kanske 400 kalorier. Sedan när jag kommer till gymmet förbränner jag 700-1000 kalorier. (Gymar varje dag.)
Sedan äter jag mat på kvällen, pasta med tonfisksås tex. Äter ca en halv portion som brukar bli ca 400 kalorier. Brukar även dricka en kopp te på kvällen med lite socker i.
Senaste dagarna har jag ätit lunch också, ca 400 kalorier, brukar dock äta midre/inget alls på kvällen då. (Bara te)'
Gömde skriva att jag är 170,5 cm. O den dagen jag började vägde jag 65,4 kg. Igår kväll vägde jag 62,9 kg.
MVH/Marygirl
Senast redigerad av Marygirl den 2013-02-22 klockan 11:52.
|