|
Datum: 2013-02-18
Tid: 16:25 - 17:20
Plats: SAK
Morgonvikt: 95,3 kg (fetto)
Knäböj
5x52,5
5x67,5
3x80
5x87,5
5x100
6x112,5 ( 134,8 kg )
10x67,5
10x67,5
10x67,5
10x67,5
Under de första setten då jag stretchar i bottenläget så hittade jag en ny stram punkt. Vet inte om det beror på att jag slappat ihop eller om jag blivit så mjuk i övrigt att jag helt enkelt kommer åt nya ställen. Men det var dagens insikt, sen var det mest dagens grislyft. Det fanns verkligen ingen känsla eller explosivitet att tala om. Jag fick till och med strunta i sista tian eftersom jag började känna mig slut i ländryggen.
Raka marklyft
10x75
10x75
10x75
10x75
10x75
Hade en taskigt stång så den största kampen låg i att behålla greppet. annars så flöät det på ganska bra. Smolket i glädjebägaren var att jag inte riktigt fick med baksidan i lyften utan mest ryggen. Fast det var kanske mest en fråga om att det var där det kändes mest då jag redan var trött.
Situps
20
20
20
20
20_
100
Ett litet steg framåt då första två setten var enligt FM FySS instruktioner. Så om tempot stämmer så har jag i alla fall 20 situps jag kan tillgodoräkna mig nästa gång.
Kommentarer
Det är de bra träningpassen som bygger styrka, men de dåliga som bygger karaktär. Nu ska jag inte påstå att det gick dåligt, det bara kändes dåligt. Det är lite ironiskt med tanke på hur kroppsvikten utvecklade sig under helgen. Jag trodde inte jag åt så mycket men vågen gav en helt annan bild. Dock så reagerar kroppen som om jag jag varit snål med maten. Fast med tnake på vilken genomkörare jag hade på lördag så kanske jag fortfarande dras med lite baksmäll. Om inte annat så har haft en rejäl träningsvärk i trapetzius.
Jag tror i och för sig att en stor del av förklaring en ligger i att jag har en deadlimne för att få klart min artikel som ligger på tisdag. Deet är inte så mycket arbete som ska göras men en hel del mentala ansträngningar inblandade. Det är min första artikel och allt känns lite extra kritiskt. Man vill ju göra ett gott intryck på handledarna och sedan på journalen. Det är lite som att bli av med oskulden akadmeiskt sett. Sen så finns det en del annat som gnager i bakhuvudet men som för hoppningsvis släpper tids nog.
|