Visa ett inlägg
Gammal 2004-10-27, 11:39   #12
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Numero1
Jag kör mycket strikt och på samma vikter som de största gossarna på gymmet, dock har vi unga überbiffar där jag tränar...
Det är många som "tränar på samma vikter" som mig där jag tränar. SKillnaden ligger dock i "tränar". Jag tränar, dom .. ja.. vevar. Och i Vevar ligger även lite av det Bumbi säger. Som styrkelyftare, och i viss mån tyngdlyftare, är man, mycket generaliserat, intresserad av att flytta en så stor vikt som möjligt från punkt A till punkt B. Om det sker med hjälp av nackmuskler, vader eller arslet spelar inte så stor roll. Man över på att öka den förflyttade vikten hela tiden genom att analysera nån form av idealteknik för den givna fysiken och på så vis komma fram till vilka muskler som måste stärkas och vilka delmoment av tekniken som måste förändras.

För att bli "stor" är det nästan tvärt om, där handlar det om att identifera dom muskler som gör att man snabbast möjligt blir "större", och sen träna dom med storlek som första prio snarare än vikten. Man vill ha stort flex i muskeln, man vill kunna få den att lagra mycket glykogen och vätska osv.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat