Ämne: Krelliks log
Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-02, 13:17   #309
krellik
Registered User

krelliks avatar

Reg.datum: May 2005
Sjuk snart en vecka, jobbar idag men fortfarande inte helt 100... Brukar alltid drabbas av samma typ av influensaliknande skit en till 2 gånger om året men nu var det ett och ett halvt år sen senast så det hoppas jag betyder att man gör något rätt iallafall...
Kan normalt inte äta ett skit när jag är sjuk men har faktiskt gjort en ansträngning den här gången att peta i mig något så när, dock har det bara blivit godis och pizza i snart en vecka men det känns som i sammanhanget bättre än en veckas svält iallafall... När jag är återhämtad så får jag ta tag i diet med nya tag för det kommande året.

Kommer köra på den inslagna vägen men kommer göra en mindre paus och rikta om fokusen lite grand i ett kortare block. Märkte att all vanlig knäböj i den här årstiden hamrade på mina höfter rätt hårt så redan blivit en del mer frontböj än planen säger, det är huvudfokusen vill få upp mina frontböj 5or och 3or, bänken har gått bra men pressen över huvudet har jag inte kännt riktigt samma svung i. Har någon form av flummig ide med roddar med lite fler reps så detta får kvarstå, vill även smyga igång marklyftandet lätt lätt... Så resultatet blir något i stil med;

3 pass som förut fördelat på ett A pass och ett B pass.

A pass
Bänk
Fronböj 3 or eller 5or
Roddvariant
Marklyft lätt

B pass
Press
Frontböj 3 or eller 5or
Roddvariant
Marklyft lätt

Det är planen, ett ganska fokuserat block på en månad, vill se om det blir lite mer tryck i pressen över huvudet, om bänken fortsätter utvecklas med lite högre frekvens och förväntar mig en snabb vitamininjektion i mina frontböjar.