Det är ju så att även ifall jag verkligen vill se en bostadskrash, så är det väldigt få som faktiskt plockat en större vinst.
efter mäklararvodet vid försäljning om 3-5% plus en lagfartskostnad på köpet med en stämpelavgift på 1.5% och skatteskuld på 22% Så blir det inte mycket pengar. Plus då ska man flytta till ett billigare område för att realisera vinsten, något inte många gjort i vårat land.
Sen är det ju så att går eran bostad ned i pris, så gör förhoppningsvis alla andra bostäder samma sak, med viss variation, så ni kommer ju ändå ha råd med samma bostadsstandard när ni byter.
Men det har ni säkert koll på också, men inte ska man hänga läpp
Jag fick förövrigt mitt första förstahandskontrakt på en nyrenoverad trea på 75kvm, förvisso bredvid jakobsberg pendelstation, men eftersom hela området bara har nyrenoverade lägenheter med lite för höga kostnader (8500kr i hyra) så hoppas jag det blir ett litet skifte i befolkningen i området. Verkar ha varit lite dräggigt.
Tror ni att det är möjligt att byta mot en tvåa i solna sundbyberg eller vore det ett ointressant byte?