Första seriösa deffen.
Hej. Trogen läsare, men gör dock nu mitt första inlägg då jag vet att det finns gott om personer här som besitter stor kunskap och erfarenhet.
Tänkte efter nyår försöka mig på min första seriösa deff. Har gjort några halvtaffliga försök innan, dock utan större framgång.
Har tränat regelbundet i runt 8års tid. Stundtals utan (tyvärr) den riktiga skärpan så jag besitter inte direkt någon "byggarfysik". Dock har gnistan återkommit det sista året, så jag hoppas att den stannar och det är därför jag tänkte "tighta till mig" lite för att sedan börja på ny kula så att säga.
Stats
Ålder: 30
Längd: 182cm
Vikt: 86kg
Kroppsfett (calipermätning): 15.14% således 13.02 kg kroppsfett.
Har inte direkt någon målvikt. Spegeln får avgöra lite, men jag har en ny mätning i början av mars. Så två månaders strikt kost blir det åtminståne.
Har tänkt att lägga upp kosten något i stil med detta (tider under en arbetsdag, annars mer flytande)
06.00 Proteindrink
09.00 Kvarg , valnötter. Kokt ägg med sillbit på
12.00 Rejäl köttbit/fisk/kyckling/nötfärs med stor blandsallad
14.30 Proteindrink, ägg
17.30 Samma som lunch
19.00 Kvarg
21.00 Caseindrink på lättmjölk
Håller för tillfället på och räknar på min ungefärliga kcal-förbrukning samt kcal och vilken mängd av livsmedlen jag ska inta.
Tänkte höra om någon har några initiala åsikter om vad som bör läggas till/tas bort/ändras?
Spontant kan jag känna att det är lite snålt med kolhydrater vilket jag kanske bör addera till de större måltiderna!?
Kanske även byta ut någon av drinkarna mot "mat"?
Tack på förhand /M-Björn P.
|