Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-01, 10:00   #27877
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
.. vore skönt att kunna gå vidare, har ju knappast mördat ngn, så jäkla big deal är man ju inte. Folk gör slut, tyvärr, så är det.
På temat att tänka positivt och den andra tråden.
Dör man om ett förhållande spricker? Nej. Får man ett handikapp för livet? Nej. Förlorar man enorma pengar, ägodelar, boende eller jobb? Nja, inte i detta fall, men där finns det folk med betydligt med smärtsammare uppbrott från relationer än vad ni hade.

Ditt dåliga samvete kommer nog av två saker gissar jag på. Dels din ovana att vara ego. Du är van sedan innan att anpassa dig för andra, så pass mycket att du missar dig själv i det stora härliga livet. Du måste träna dig på att vara mer ego och det är inget fult med att utgå från vad man själv känner och tycker. Du lever ju livet för dig själv, inte för andra.

Det andra jag tycker mig läsa in ofta är att du vill bli uppfattad som en varm, snäll, sympatisk och go människa. Tro mig, det blir du så länge du gör slut på ett bra sätt. Ingen klandrar en person för att bryta upp om man gör det på ett snyggt sätt vilket du gjorde (ej sms, eller otrohet, eller ignorans osv).

Att bryta upp en relation - eller ha vågat satsa på en fast det inte gick - är inget dåligt i sig, det hör till livet och det vet alla om. Se upp bara med de där samvetskänslorna, "fel" typ av kille - en ful person - skulle kunna dra nytta av det och spela på det för att försöka få dig tillbaka.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad