Citat:
Ursprungligen postat av cerebral
Här är en till som sitter i samma sits
Dejtat en kille kort tid nu, klickade jättebra, tyckte även han verkligen. Kunde se en väldigt seriös framtid ihop om allt gick bra, han ville se vart det gick fullt medveten om att jag ville enbart nåt seriöst avsiktsmässigt. Annars inget.
Hade en väldigt härlig natt ihop med och han skulle kolla med jobb etc. för att boka nästa möte (vi bor inte så nära) så vi kunde umgås lite mer ordentlig tid.
Sen hade vi ett samtal som var lite awkward men ingen big deal liksom.
Han har varit väldigt pålitlig och vi har haft en jäkligt rak kommunikation där vi är ärliga mot varandra utan problem, även om det inte alltid känns superlätt (att prata om saker, det kan ju vara lite läskigt ibland)
Sen bara...tystnad. Snubben bara svarar inte på meddelanden etc. Ser dom ju men säger noll.
Det där är ju nåt slags fenomen jag inte förstår mig på  Kan man inte ha stake nog att säga om man behöver fundera/ space/ dumpar nån/nåt har hänt i sitt liv/ etcetera?
Ska det seriöst vara SÅ svårt att hitta män som faktiskt är stabila, snälla och seriösa och håller sig till vad dom säger? 
|
Otroligt vanligt dock, hos båda kön. Hade själv en sådan träff förra månaden. Hon var väldigt på innan vi sågs, smsade och mmsade en massa osv, sedan sågs vi på hennes jobb fram och tillbaka bara (hennes förslag då hon jobbade i butik). Efter att vi hejjat på varandra så bekräftade vi att det var en positiv upplevelse via sms, dvs hint om "ses gärna igen" och hon berömde mig för att ha en superhärlig utstrålning osv... sedan bara tvärtyst.
Lät det gå ett par dagar, men jag är som jag är, jag vill ha svar. Frågade om hon levde och fick veta att hon var sjuk, men att hon absolut ville ses igen. Bad henne höra av sig när hon frisknat till då, men sedan blev det tvärtyst.
Men liksom, det hör till dating. Antingen fann hon inget intresse ändå efter att vi setts, men var för feg för att säga det, eller mer troligt så hade hon flera killar i luften samtidigt och innan hon bestämde sig så försökte hon förhala det hela. Det är bara att sätta på listan för "avföring"... eh.. "avförd".
Min erfarenhet är att i de flesta fall sådant händer så är det för att man vill inte avfärda någon förrän man vet vad som händer med en annan person... dvs ha kvar ett kort i rockärmen. Så skiter det sig med den andre så kan man höra av sig till den förste och be om ursäkt för att man varit dålig på att höra av sig och försöka återuppta kontakten... tyvärr sällan med seriös intention.