Citat:
Ursprungligen postat av Åsberg
Jaså? Utveckla gärna.
|
Jag tycker inte att någon av de två huvudkaraktärerna utvecklades märkbart, det var samma jargong och stil hela filmen igenom.
Sen att den saknade djup är för mig uppenbart då jag inte en enda gång blev berörd, vilket annars brukar vara ganska lätt för mig.
Vilket djup såg du (ni)?
Eller vad som annars gör att folk spyr galla världen över så fort man uttrycker sig annat än 10/10 till denna film? Med betyget 6/10 är det faktiskt inte direkt så att jag totalsågade den.
Jag tycker att den har ett oförtjänt högt betyg, och den bör definitivt inte ligga på IMDb's lista över de 250 bästa filmerna som gjorts. Bara för att folk pratar franska så väntar sig direkt folk någon form av Palme d'Or-material som ska vara så välgjort, intimt och rörande att hela filmvärlden gråter.
Men ni har fel (IMO), och det är inte bara jag som tycker detta.
Ge mig en anledning till varför alla prisar denna filmen och jag ska gladeligen se den igen för att försäkra mig om att jag inte är orättvis.
Fun fact though, den må ha ett användarbetyg på 8.6 på IMDb, men om ni kollar recensionerna från de professionella kritikerna (och nej, jag sållar mig inte till den kören) så har den som givit filmen högst betyg delat ut 75/100 och snittbetyget ligger faktiskt på 57/100, så snälla, vad var det som var så fantastiskt bra och välgjort med Intouchables?
http://www.imdb.com/title/tt1675434/criticreviews