Ämne: Bulk frågor
Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-20, 09:11   #2
Rabiat
Registered User

Reg.datum: Aug 2012
Citat:
Ursprungligen postat av 1684_ Visa inlägg
Har lite frågor för er som bulkar..

* Hur ofta äter ni fullkornsprodukter? Eller äter ni enbart vitt ris/pasta/vanligt vitt bröd, ja de som e lätt ätet och mättar minst (Tar minst utrymme)?

* Hur mkt går ni upp i vikt ca på 1månad?

* Hur (om ens) ofta kör ni konditionsträning intensivt? Tar ni några dagliga promenader ens och isåfall, hur långt?

* Hur mycket tycker ni, att jag kan öka min räkvikt på en vecka? 22år, tjej, 170cm lång, 46kg, tränar 3 ggr i veckan 5*5.

Mycket frågor i skallen just nu.
Jag äter enbart råris och fullkornspasta då jag verkligen behöver fiber. Det går säkert lättare att äta mer om man bara äter enkla kolhydrater, men jag tror inte det är en höjdare för blodsockret och insulinkänsligheten, även om styrketräningen hjälper till att förbättra den.

Jag har lagt mig på ett ganska litet överskott och går upp 1-1.5kg/mån.

Min konditionsträning får jag på Krav Maga-träningen. I övrigt undviker jag det som pesten då jag tycker det är skittråkigt och det förtar lite av poängen med bulk.

Jag tycker du ska lägga dig på ett överskott på 200-300kcal i början och se hur kroppen reagerar på det. Din ämnesomsättning är troligtvis inte genomsnittlig, så börja med att se hur mycket du går upp på det under första månaden och anpassa efter det. Mer än 1.5kg/mån tycker jag nog inte du ska sikta på...
Rabiat är inte uppkopplad   Svara med citat