Citat:
Ursprungligen postat av Lychgate
Tror problemet ligger i vad du äter och LCHF behöver inte vara det bästa alternativet för just dig men känns konceptet intressant så prova. Annars är det helt enkelt att äta nyttigare och bättre mat än snabba källor av kolhydrater.
Personligen anser jag inte LCHF som optimalt om man är en tränande individ och är man överdrivet nitisk kan många bra näringskällor försvinna, t.ex. frukt.
|
Mår kroppen verkligen så bra av snabbt fruktsocker då? Naturens godis? Visst kanske kommer att släppa på tyglarna lite efter ett tag och äta banan efter tränings osv. men tror du att jag kommer att förlora mycket av det nyttiga i och med att jag skär bort alla kolhydrater med LCHF?
Om man ser det som en långsiktlig plan att äta detta på 10 år kommer skulle jag då mått bättre om jag under de tio åren inkluderat pasta, ris, potatis, bröd och frukt? Eller är detta mkt nyttigare?
Så svårt detta för att det verkar inte finnas några enkla svar alla är oense om allt med kost känns det som.
LCHF säger en sak och konservativa dietister/läkare säger motsatsen och båda har mer eller mindre massa fakta som stödjer sitt tankesätt..
Frågan är om LCHF är ett nyttigare sätt att leva på eller bara ett nyttigt sätt att gå ner i vikt på..