|
Datum: 2012-08-13
Tid: 11:25 - 12:30
Plats: SAK
Knäböj
5x47,5
5x57,5
3x70
5x87,5
3x100
5x110 (128,3 kg)
10x57,5
10x57,5
10x57,5
10x57,5
10x57,5
Jag gick in i dagens gymnastiska övningar med lite mer respekt för vikterna än jag borde ha haft. De såg riktigt stora och farliga ut och jag hade vissa tvivel att jag skulle kunna klara dagens mål i toppsetet. Det var aldrig speciellt lätt, till och med 70 kg kändes ganska småtungt. Men ska den som ger sig. När jag lyften ut 110 kg så kändes det som en krossande tyngd men ironiskt nog så var den inte så farlig att böja med. Lustigt hur det kan funkar ibland. Deet var bara sista repet som var småfult men ryggbryt.
Raka marklyft
10x50
10x50
10x50
10x50
10x50
Lite sur i ryggen från böjarna men marklyften gjorde mest gott kändes det som. Inte så tungt men lite vingligt.
Hängande benlyft
10xKV
10xKV
10xKV
10xKV
10xKV
Ville verkligen inte och hittade på ursäkter som att jag inte hade tid när jag lunchtränade. Men sen så bestämde jag mig för att sluta svamla och göra det som göras skall. det var drygt men jag hade mycket god höjd på många lyft och jag tycker mig se en viss ljusning. Som en internationellt känd filosof, tv-personlighet och dåvarande chef sa till mig.
"I doesn't matter if you suck, as long as you're good at it"
Kommentarer
En riktigt smakstart på veckan, träningen i alla fall. Det som gjorde att jag tog och tränade på lunchen var att man åter igen roade sig med att borra och hamra på våningen ovanför. Jag lyckades inte fokusera nog på jobbet för att det skulle vara lönt att sitta kvar. Då får man göra det bästa av situationen och nu så är det ganska lugnt här.
Nu när jag kommit igång och jobbar loss som vanligt samt har klarat av kreatinladdningen så ska jag ta itu med att se var vikten ligger. Jag kommer väga varje morgon under veckan för att få ett lite bättre statisktiskt underlag. Första vägningen avslöjar att jag kanske ligger lite högre än jag skulle önska men det är inget katastrofalt. Men det är inget att spekulera i, nästa vecka så vet jag. Jag har utarbetat en liten plan som består i att jag ska försöka hålla maten lite lägre under deload veckorna. Dels så förbränner jag mindre men behöver dessutom inte lika mycket för att återhämta mig mellan träningspassen. Jag tror att en sopp-vecka men lite fler proteinshakes skulle vara väldigt funkis för att ge mig en chans att hålla vikten under kontroll.
|