Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-12, 20:25   #25604
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Dom flesta jag känner som är separerade har barnen varannan vecka. Det ger mer tid än 1 gg/vecka. Men det är inte lätt för dom att få ihop livet. Så är det ju när man har barn. Det tar upp mycket av ens liv.

Jag vet inte när jag har likställt ett barn med en inventarie?

Du frågade hur vi gör och jag berättar. Vet inte hur det blev ett påhopp? Jag tror inte på att blanda in barnen för tidigt. Det är min grej. Du vill hoppa rakt in, fine. Då kan berättade jag hur jag hanterar barn som inte är mina.
Mitt svar var inte på enbart ditt inlägg, det var ett allmänt svar inklusive ditt inlägg.

Jag brukar vänta normalt sett med att träffa barnen, men det har visat sig vara fail. Allt har känts bra tills jag träffat barnen, då har typ alla träffarna känts förgäves. Just nu resonerar jag att det faktiskt är bättre att träffa barnen tidigt, kanske inte första träffen såklart, men inte 10'e heller. Spela kompis, se hur det fungerar o flyter, se hur den andre är som förälder. För min del så ser jag den personens "rätta jag" enormt fort i de förhållandena.

Inget rätt eller fel, jag har bara tabbat mig lite för många gånger med att kära ner mig i en tjej, sedan träffat barnet, sett nya sidor hos tjejen som mamma och det i kombination med barnet har fått mig att springa långt över bolts rekord på 100m därifrån.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad