Tjena!
Efter en tid av smygande och läsande på forumet tänkte jag ta och börja skriva en egen journal så utförligt jag kan!
Vi börjar lite försiktigt så kommer jag försöka här skriva varje dag hur jag tränar, min utveckling, vad jag äter, och hur allting känns, och jag hoppas många finner det läsvärt!
Personlig info:
Ålder: 23 år
Vikt: 78-82kg
Längd: 180cm
Träningsbakgund:
Har tränat judo sedan 7års ålder med vissa uppehåll då och då. Detta slutade jag med när jag var 16år gammal, och sedan dess har mycket hänt.
Jag slutade träna helt förutom att jag åkte skateboard fram tills jag var 18år ungefär, sedan blev det datorn på heltid, och formen gick åt helvete.
Jag gick upp massa i vikt, och som mest vägde jag 104kg och mådde skit.
Vid 20års ålder försökte jag ta tag i det och började gymma i ett par månader med en vän, men det höll sig inte i längden utan jag föll tillbaka i gamla vanor.
Vid 21års ålder fick jag diabetes typ 1, och i samband med det började jag ta tag i träningen igen, och har lyckats gå ner till dagens vikt, dvs runt 80kg.
Värt att nämna är att jag genom misskött diabetes förlorade väldigt mycket muskelmassa under denna tiden. (högt blodsocker = pissar ut all näring och kolhydrater)
Så när jag nu började styrketräna seriöst för ca ett halvår sedan var det i princip från 0.
Vad har jag för mål då?
Jo, jag vill bygga volym och styrka samtidigt, med mer fokus på volym, och kör nu splitschema så länge det känns bra.
Här är min nuvarande split: (endast muskelgrupper, går in på specifika övningar efter varje pass)
Jag tränar 3 x 8-10 i de flesta övningar, så tungt det går givetvis.
Mån:Bröst/biceps
Tis: Ben/mage
Ons:Axlar/Triceps
Tors:Rygg/cardio
Fre:Cardio/Ta igen pass jag känner mig missnöjd med.
Lör: Vila
Sön: Vila
Jag kommer även redovisa matintag varje dag i samband med träningsuppdatering!
Bilder på dagsformen och hur min förvandling sett ut från ett år tillbaka kommer även komma när jag kommit hem från jobbet.
Hoppas jag inte glömt något viktigt, isåfall är det bara att säga till så ordnar jag det.
Kan passa på att skriva lite vikter på några av övningarna så ni får en liten bild av min fysik och styrka.
Bänk: 72.5kg
Böj: 85kg x 2 (ass to the grass)
mark:110kg
militärpress: 35kg
Sålänge tackar jag för mig, så uppdaterar jag ikväll när första "officiella" passet är klart.