|
Datum: 2012-08-04
Tid: 16:10 - 17:15
Plats: SAK
Knäböj
5x47,5
5x57,5
3x70
3x82,5
3x92,5
6x105 (126 kg)
10x57,5
10x57,5
10x57,5
10x57,5
10x57,5
vilken skillnad från förra veckan. Mycket bättre styrka och uthållighet, nästan så man kan tro att det var en annan person som tränade. På toppsetet så var de första tre repsen snygga men sen blev det lite väl mycket rygglyft. Jag tror att det till viss del beror på att jag hade ställningen lite för lågt men till större delen så lär det nog vara teknik och bristande bålstyrka. Att böja mot en spegel är alltid intressant. Jämfört med sista jag råkade se mig själv i spegeln så är det ännu fler ådror som pulserar, vackert är var det är.
Raka marklyft
10x50
10x50
10x50
10x50
10x50
Börjar få till den här övningen. Jag har rörligheten för att ta ut rörelsen där den ska och inte krumma ryggen. Just idag så bet den inte jättebra men jag kände mig rätt mörbultad i benen. Nästa cykel så ska jag nog höja lite och eventuellt ställa mig på en lite plattform.
Hängande benlyft
10xKV
10xKV
10xKV
De första två seten var riktigt bra med rejält höga knän. Sen så började jag tappa lite. När jag precis bestämt mig för att trotts allt köra ett fjärde set så blev ställningen tagen så jag fick avbryta. Skönt men kanske inte bra.
Kommentarer
Den rätt brutala träningsvärken hade vid det här laget börjat ge sig. Men det var fortfarande så pass att jag grimaserade rätt mycket när jag skulle ställa mig upp. Så jag var inte helt övertygad om att det sklulle gå vägen, men det gick deet ju. Nu är träningsvärken som bortblåst i vilket fall. Imorgon så är kreatinladdning avslutat och kan gå ned till underhållsdoser. Jag borde få tummen ur och väga mig för att få en lite formkoll men det känns allvarligt talat lite drygt. Jag har på känn att jag kommer väga betydligt mer än jag borde.
|