Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-03, 06:00   #9
Alkro
Registered User

Alkros avatar

Reg.datum: May 2011
Citat:
Ursprungligen postat av John M Visa inlägg
Har säkert pratat med 30-40 olika läkare i 6 olika länder. Dom verkar ofta inte ha någon större koll, och inte bry sig heller. Man får själv fråga på forum, googla, läsa på wikipedia mm och forska och testa för att komma fram till vad som kan vara fel när kroppen inte funkar som den ska

I alla fall nu är jag på Cypern, normala kreatinin-nivåer är tydligen mellan 0.51-0.95 och jag ligger på 1.26 enligt analysmaskinen.

Runt 30% högre än dom högsta "normalvärdena". Jag tog kreatintillskott och slutade med det ca 7 veckor innan jag gjorde testerna. Verkar det vara en vettig anledning till varför mina värden är högre än normalvärdena?

Jag ska lägga om kosten lite och göra ett nytt test om ca 4 veckor så får vi se vad som händer.
Hmm då har de något annorlunda enheter för kreatinin där än här men jag tror att man bara multiplicerar med 100 så stämmer det överrens med itnervallen, dvs här i sverige är ditt kreatinin 126.

126 på en person med en hel del muskler och som väger 86 kg är inget direkt uppseendeväckande. Om jag själv hade haft ett kreatinin som du hade jag inte blivit särskilt orolig. Däremot är det ju samtidigt ganska enkelt att göra en liten utredning för att se att dina njurar är okej vilket jag tycker dina läkare borde ha gjort istället för att automatiskt skylla det på din kost.
Alkro är inte uppkopplad   Svara med citat