Citat:
Ursprungligen postat av antonolsson
om du greppar tag i dena ben, sen i dina armar. känner du någon storleksskillnad?
|
Om jag spänner musklerna så har jag mycket större biceps i förhållande till lårmuskler. Tycker du jag ska byta ut ett konditionspass mot ben? Har du någon fundering på vilka benövningar i sådana fall?
Citat:
Om du ska bygga muskler är de självklart att du ska vara kritisk till din fysik, men på ett bra sätt. kroppen har ju den förmågan att bli till vad man gör den till. vill jag bygga muskler så äter jag rätt och tränar hårt. allt handlar om samma sak, kost och träning.
Jag ser muskeluppbyggnad så har. Ät för mycket alldeles för mycket, löjligt mycket om du vill bygga muskler och massa. är du smal ska du inte vara rädd för att äta, för då gör din kropp säkerligen av med mer energi än vad du får i dig.
blir du lite mullig fastän du får utökad muskel massa så är de toppen. för då vet du att det du äter går ut i musklerna, energi bygger muskler. det som sedan blir över går ut i kroppen i form av fett.
|
Du har en poäng i det här också såklart men jag tyckte jag borde gå upp lite i vikt i varje fall av att öka med nästan 250 kalorier om dagen?
Det jag är rädd för är att lägga på mig för mycket fett som jag sen inte klarar att deffa bort eller liknande. Men ditt tips är alltså att lägga sig på runt 3000 kcal/dag om jag bör få i mig 2850? Det låter kanske dumt men jag är lite rädd för just detta. Har ingen grym självkänsla precis och detta verkar skrämmande för just den faktorn.
Citat:
alla kroppsbyggare har en viss del av året där dom tappar sin form, rutorna försvinner och dom bygger muskler ist. För att sedan gå ner i vikt krävs ett underskott av energi, och de säger ju sig självt att om du har ett underskott av energi så kommer du inte bygga muskler i närheten av samma utsträckning som när du har ett överskott.
|
Detta är såklart väldigt mycket begärt men jag behöver få det slängt i ansiktet på mig för att fatta; Ska jag lägga mig drygt 250-300 kcal över mitt dagliga intag då för att överhuvudtaget se resultat?
Tack för all hjälp föresten. Det är mycket att ta in bara!