|
om du greppar tag i dena ben, sen i dina armar. känner du någon storleksskillnad? låren är en av kroppens största muskel och kan därmed utvecklas mest. vare sig du ska upp i vikt eller ner så är benträning ett måste. det är svårt att gå upp i 10 kg biceps.
Sen tycker jag inte att du ska titta på vågen och i spegeln och tänka. Fan vad jag har gått ner, och sen köra ner dig. eller tvärt om "fan vad jag blivit tjock".
Om du ska bygga muskler är de självklart att du ska vara kritisk till din fysik, men på ett bra sätt. kroppen har ju den förmågan att bli till vad man gör den till. vill jag bygga muskler så äter jag rätt och tränar hårt. är jag tjock och vill gå ner i vikt så äter jag rätt och tränar hårt. allt handlar om samma sak, kost och träning.
Jag ser muskeluppbyggnad så har. Ät för mycket alldeles för mycket, löjligt mycket om du vill bygga muskler och massa. är du smal ska du inte vara rädd för att äta, för då gör din kropp säkerligen av med mer energi än vad du får i dig.
blir du lite mullig fastän du får utökad muskel massa så är de toppen. för då vet du att det du äter går ut i musklerna, energi bygger muskler. det som sedan blir över går ut i kroppen i form av fett.
alla kroppsbyggare har en viss del av året där dom tappar sin form, rutorna försvinner och dom bygger muskler ist. För att sedan gå ner i vikt krävs ett underskott av energi, och de säger ju sig självt att om du har ett underskott av energi så kommer du inte bygga muskler i närheten av samma utsträckning som när du har ett överskott.
att du skiftar några hekton i vikt beror på vätskabalansen i kroppen. sen om du har mat i magen eller inte. kolhydrater samlar vätska, vilket leder till att om du ätit mycket pasta under en dag t.ex så kan du väga några hekton mer för att du samlat på dig vätska.
/Anton
|