Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-01, 19:59   #1
nyvaken
Registered User

nyvakens avatar

Reg.datum: May 2012
Whoa! Mina traps syns!

Fyllde trettio för en vecka sen. Så hur jag än argumenterar kommer mitt nyvunna träningsintresse inte vara något annat än lite klassiskt krisande.
Må så ske! Efter fem års yrkesarbetande efter färdiga optikerstudier har jag lagt på nära 10kg, förbrukat två halvårs gymkort främst genom att gå dit o hamra lite på löpbanden. Maskinerna var mer mördande (tråkiga) än i Matrix.
Konditionen vittrade trots eller på grund av mina halvhjärtade insatser bort lite allt eftersom.
Tills nu, har lusläst StrongLifts, börjat få rutin på övningarna, nära börja använda de farliga (röda) viktskivorna! OCH JAG BÖRJAR SE RESULTAT.

187 lång o hyfsat bredaxlad är nog ett bra utgångsläge, men utan muskler har skjortorna hängt på mig som på en torkställning och jag har undrat om jag inte skulle kunna få in en arm mellan halsen o skjortkragen.
Putar inte bröstet har kaggen börjat desto mer, pendlar kring 90kg. Men nu.
Nu börjar axlarna fyllas ut även dagar jag inte tränat, har hållit ganska hårt på tre pass i veckan, ska hålla i seriöst ända till november då jag åker till afrika i sex månader (Snacka om deffläge)

Cirka 10 veckor avklarade hittills, nu börjar det tuffa. (Förutom att äta, seriöst, ska jag döpa bloggen till "nu ska binnikemasken kvävas" o bara skriva om mina kulinariska våndor? Hur mkt jag än äter är det för lite. Tur att shakes är goda.)

Intryck hittills:
Knäböj är Guds gåva till gymmet, älskar att stånka upp vikterna.
Skivstångsrodd: Andra favoriten, lät nog plana ut snart där dock. Känns störtskönt i rygg o mage också!
Marklyft: Boring. Kommer säkert bli hatkärleken #1 när vikterna når kroppsvikten.
Bänkpress: Gaah! Jag suger troligen på tekniken, har nu failat på 5 setet näst sista reppen 2X i följd. Kul att börja journalen med en deload.
Stående press: GAAAAAH!! Allt jag skrev på bänkpress, och mer. Nuvarande hatkärlek #1.

Nuvarande vikter (5set 5rep)
KB:65 BP:45 Rodd:50 Press:30 ML:65

Mål nov 2012: KB:100 BP:70 Press:50 ML:100
nyvaken är inte uppkopplad   Svara med citat