|
Datum: 2012-07-18
Tid: 15:30 - 16:30
Plats: LAK
Knäböj
5x45
5x55
3x65
3x72,6
3x82,5
3x92,5
3x92,5
3x92,5
Skulle ju egentligen bara var en trea på 92,5 kg men då det spelades Sabaton och Raised Fist så blev jag tydligen lite för exalterad för att komma ihåg det. Men istället för att kalla det ett misstag så såg jag det som ett tecken och behöll mönstret. Lätt och behändigt prcis som förväntat även om jag fick tänka lite på att hålla rygg och knän i position.
Bänkpress
5x25
5x32,5
3x40
3x42,5
3x47,5
3x55
3x55
3x55
Förvånansvär lätt jämfört med böjarna trots att det var på samma procentsats av mitt 1RM. Lite skamset att fjesa runt på så jlena vikter bland en massa storbänkare. Men att erkänna sin svaghet är första steg mot att överkomma den.
Raka marklyft
10x50
10x50
10x50
Sved bra i baksidan och tekniken kändes bra. Lite för lätt men då är allt som det ska med andra ord.
Stångrodd
10x45
10x45
10x45
Inte fullt så bra fart med inget att klaga över direkt.
Hantelpress
10x10
10x12,5
10x12,5
10x12,5
Hade tänkt byta ut flyes mot hnatelpress. Jag trivs inte riktigt med flyes och hantelpress borde ge ungefär samma effekt. Lite laborerande med vilken rärelse banan som funkar bäst och lite taskig koordination. Men det löser sig tids nog.
Kommentarer
Tillbaka ner på grottan, fast nya och förbättrade grotta. Det var BörjeH/Patrik som släppte in mig och gav en snabb guidad tur och TjockeJocke/Jocke förnedrade någon stor och farlig vikt längst inne i lokalen. Vilken skillnad, både luft och utrymme så att folk kan träna loss. Om den nya lokalen blir ännu bättre så är det är nästan så jag vill flytta hem igen bara därför. Jag bestämde mig för att pröva det nya och eventuellt förbättra deload programmet från herr Wendler. Det bestär av 3x65% 3x75% 3x85%. Det är med andra ord samma procentsatser som på wave 1 fast bara treor. Vet inte exakt hur det är tänkt att funka men jag körde uppvärmningsseten, men de fick vara med och leka. innan och sedan ovannämnda vikter. Dessutom blev det lite extra eftersom inspirationen föll på.
Det blir marklyft och militärpress. Bara lite känsla och vana för är det något jag verkligen inte vill göra så är det att trötta ut ryggen innan den ska börja bära ryggsäck. Det skulle göra vandringen otroligt påfrestande om ryggen gnällde.
|