Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-07, 16:36   #1
zam_zap
Regsitered User

Reg.datum: Jan 2005
Kämpar på bland motionärer och andra troll

Då sommaren inte riktigt blev som jag hoppades på så kan jag lika gärna fortsätta att vara insnöad på träningen och börja dokumentera lite här för att ev. kunna titta tillbaka i historien och få lite tankar och idéer från andra.

Grundläggande fakta:
Är en kille på 24år som pluggat ett år. Är förtillfället hemma över sommaren och jobbar. Träningen tog ett kliv uppåt i höstas då jag lämnade ett slitsamt jobb (där jag är i sommar) och började plugga så kroppen får vila hela dagarna jämfört med tidigare.

PB:n
Vikt:89kg
Bänk:152,5kg
Mark:2x200kg
Böj:Oklart då jag slarvat med benträningen men börjar komma igång.
Träningshistoria:
Har alltid tränat, framför allt längdskidor som jag slutade med när jag var 13år och har iaf gjort en Kortvasa i mitt liv vid 12års ålder under 3h.
Sen var det fotboll tills 16år och en säsong nått år efter i korpen...livsfarligt och alldeles för låg nivå på liret. Så hittade till gymmet då jag trivs med träning, men mest lek och ingen kontinuitet och åt för lite när jag ser tillbaka på det.

Hösten 2009 tog jag mig tillbaka till gymmet och bestämde att ta det seriöst. Ansåg, och anser fortfarande, att jag ändå hade koll på det mesta i det stora hela. Övaningar, utförande, maten sen mina "lärlings år". Självklart har det blivit bättre med tiden.

Började 3dagar/vecka som allt eftersom ökades på. Starten av 2010 blev det 6dagar i veckan länge, ibland alla veckans dagar och där någonstans ligger jag fortfarande. Mycket av mitt vardagliga sociala liv är på gymmet så därför lider jag inte så mycket av det.
zam_zap är inte uppkopplad   Svara med citat