Citat:
Ursprungligen postat av Jagax
Om man inte föstår skillnaden på att döda djur för matens skulls och att döda djur för nöjet/spänningen får jag ju säga att jag blir lite mörkrädd och undrar om den personen har någon empati överhuvudtaget.
Att tycka det är ok att skjuta djur för att det ger en "kick" eller nöje är i mitt tycke rätt sjukt.
Att det är stor del som är nöjesjakt blev ju inte mindre märkbart när det var flera tusen som ville få möjligheten att skjuta varg när det var skyddsjakt.
Woohoo, det är ju riktigt macho att få skjuta en varg tametusan !
Ett annat tecken är ju att det skjuts så lite vildsvin, ingen status i det.
Att sedan som Yes inte tillskriva djur några rättigheter gör att jag får lite djurplågar-vibbar därifrån på så sätt att eftersom du nu tycker djur inte har några rättigheter följer ju lätt tanken att du inte heller tycker det är något fel om dessa djur plågas.
begt och Johanss0n som försöker framföra halmstrå-argument om hur farlig vargen är och "hur skulle du tycka det kändes om din hund blev tagen av varg ?". Om man nu skall skydda sin hund i skogen bör man ju framförallt se till att få bort alla jägare.
Om man se'n inte heller kan se skillnaden på reaktionen från en flock vargar i fångenskap jämfört med hur ett möte med en ensam varg i skogen skulle gå till har man ju inte mycket att komma med.
|
Så du äter alltså inte kött?
Har svårt att se problemet med att någon dödar djur tycker det är lite kul och äter upp dem, än att nån som är likgiltig dödar djur och äter upp dem.
På vilket sätt är man en bättre människa om man låter någon annan döda djuren åt sig?
Jag skulle snarare tycka tvärt emot, är man inte beredd att döda djuren om det skulle krävas för att man skulle få äta kött så bör man vara vegetarian, om man sedan är glad, ledsen eller likgiltig tycker jag inte har någon större betydelse.